понеділок, 17 лютого 2020 р.

Вчитель, блогер та стендап, або Дайте учням емоцію!



Дітям не цікавий урок… Вони нічого не хочуть… 
 Їм нічого не потрібно… 

Чи часто ви чуєте такі фрази від колег чи батьків учнів? А можливо, що і самі так думаєте, розгублено намагаючись зрозуміти, чому урок не викликає зацікавленості в учнів та мотивації до пізнання.

І предмет важливий. І матеріал доступний. І вам не байдуже. То в чому власне може бути проблема?


А проблема в тому, що ми втрачаємо авторитет в учнів. В нас (педагогів, наставників, вихователів, батьків) з’явилось багато конкурентів в боротьбі за увагу юнацької аудиторії.  Поки ми намагаємось щось донести дітям – їх увага повністю прикута до тих, хто цілком вміє володіти аудиторію. Поговоріть з дитиною. Хто її надихає та що.

Ці конкуренти – прості люди, які мають доступ до соціальних мереж, а таким чином до широкої аудиторії. Це блогери, артисти гумористичного жанру стендап, користувачі соціальних мереж, які розвивають власний бренд та інше. У всіх цих людей є одна мета – привернути увагу якомога більшої кількості  глядачей, підписників заради визнання/грошей/лайків/переглядів. Мета спільна – способи і засоби впливу різні.

Тож чому дитина не слухає вчителя та батьків, проте якийсь незнайомець її мотивує та надихає? Чому дитина сприймає поради блогерів, цитує їх, використовуючи цитати, лексику, жарти та починає вважати це своєю власною думкою? Просто ці люди вміють привертати увагу широкого загалу. Вони працюють на аудиторію. Вони зацікавлені в аудиторії.

Поки ми розмірковуємо – то поступово втрачаємо нашу аудиторію. Наших учнів. Та можливість вплинути та навчити. Їм просто не цікаво з нами. Все. Який би не був хороший та важливий матеріал, якщо він не цікаво надається – дитина не буде його сприймати.

Але ми люди розумні та не впадаємо у відчай. 

Завжди є вихід з ситуації. Можна просто повчитись. Поспостерігати. Проаналізувати. Як артист жанру стенап працює з аудиторією? Як блогер ілюструє свій матеріал відео та ефектами? Як людина приваблює підписників в соціальних мережах? Якщо узагальнити, то можна побачити наступні моменти.


·        Власний приклад або історія успіху. Люди прагнуть бачити як інша людина досягла певного успіху. Прагнуть бачити не лише результат, а і те, як людина до нього йшла. Які невдачі переживала, як з них виходила, які висновки робила. На уроках ми часто наводимо як приклад історичні постаті світових лідерів тощо. Проте для учня, якщо чесно, не дуже цікаво слухати про якихось далеких, а часто і невідомих йому людей. Учню цікаво почути приклад з життя реального, з тієї буденності в якій він сам існує. Історію з життя педагога, про людей, які живуть поруч. Не обов’язково розповідати особисте, можна навести приклад з життя друзів чи знайомих. Без імен та  адрес звісно)) Дітям цікаво тоді, коли почуте викликає у них емоцію. Коли вони можуть провести паралель із власним життям – «якщо він зміг, то зможу і я».
 Саме тому інста-блогери мають таку шалену популярність, вони просто задовольняють цей запит аудиторії. Не забувайте бути щирими – діти одразу помічають фальш. Розповідайте історії – це дозволить створити емоційний зв'язок та довіру.

·      
        Взаємодія з аудиторією. 
   Залученість – один із самих головних факторів, які дозволяють стати успішним. І блогери і актори стендапу активно користуються цим правилом. Урок не має бути грою одного актора – потрібна взаємодія. Спитати думку, пожартувати, обіграти наявність в класі певних предметів прив’язавши їх до теми уроку. Це «висмикне» дитину з її думок та забезпечить її увагу.


      Мистецтво індивідуальності. 
 Чому певних педагогів учні добре пам’ятають на ім’я та по батькові, а інші роками існують в їх свідомості як професійна функція: «хімічка», «фізрук» тощо?  Тут вся справа в індивідуальності та харизмі. Можна таким чудовим народитись, а можна розвинути себе як певний бренд. Ваш урок – це відображення вашої самобутності, так як ви не буде викладати предмет ніхто інший. Робіть це із задоволенням. Кайфуйте самі від своєї діяльності. І діти захочуть приходити до вас ще і ще. Тому що такого Вчителя як Ви більше немає ніде.

·        Імпровізація. Якщо не вийшов план А – вийде план Б. Ми живемо в умовах, що постійно змінюються. Важко розпланувати все, передбачити реакції учнів та фактори які від нас незалежать. Щоб не нервувати якщо «валиться» план уроку – навчиться імпровізації. Відчувайте аудиторію, коригуйте матеріал під неї. Краще виходить не те, що заплановано, а те, що доречно. 

·      
  Візуалізація та ефекти. Жодного блогера не будуть переглядати та слухати, якщо він просто дивиться в камеру та щось говорить. Не будуть слухати і педагога. Вдало проілюстрований матеріал     (відеорядом, емоціями, зміною діяльності) завжди викликає цікавість та бажання дізнатись ще.



   Насправді все дуже просто. Ви є на уроці. Ви виступаєте перед живою публікою. Ви її відчуваєте? Учні – це енергія. Учні – це стихія. Ви вмієте її розуміти? Ви вмієте нею керувати?..


Часто, щоб зрозуміти – потрібно лише уважно прислухатись. Питання лише одне: особисто вам потрібна ця аудиторія? Якщо так – ви знайдете способи заволодіти її увагою. І тоді самі отримаєте задоволення та натхнення. Енергія аудиторії стане вашим особистим каталізатором та натхненням. Коли цікаво учням – то це цікаво і вчителю. Тож дайте дітям емоцію!



16 коментарів:

  1. Підписуюсь під кожним словом...

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже вдячна за такі поради,які допоможуть мені,вчителю з минулого століття,співпрацювати з сучасними дітьми.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. І вам дякую велике за співпрацю та небайдужість до наших вихованців 😀❤️

      Видалити
  3. Взаємодія - дуже важлива в навчальному процесі, а щоб взаємодія вчителя і учнів відбулася треба змінюватися, розвиватися, креативити. Сьогодні остаточно вирішила вести ще й власний блог!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Думаю Ваші учні будуть із цікавістю спростерігати за дописами у блозі улюбленого педагога 🤗

      Видалити
  4. Благодарю за такой ценный материал. Да, таких учителей помнят и любят.

    ВідповістиВидалити
  5. Гарна стаття. Дякую! Я вже знаю з якого завдання( емоційного) я розпочну урок.

    ВідповістиВидалити
  6. Цілком погоджуюсь, слушно. Обов'язково
    пораджу вчителям.

    ВідповістиВидалити
  7. Дякую, приємно, що матеріал вас зацікавив 🤗

    ВідповістиВидалити
  8. А я вже "згоріла", частенько не можу дати ту емоцію, хоча ще років 3 тому таких проблем не мала

    ВідповістиВидалити