Чи часто ви
чуєте такі фрази від колег чи батьків учнів? А можливо, що і самі так думаєте,
розгублено намагаючись зрозуміти, чому урок не викликає зацікавленості в учнів
та мотивації до пізнання.
І предмет важливий. І матеріал доступний. І вам не байдуже. То в чому власне може бути проблема?
І предмет важливий. І матеріал доступний. І вам не байдуже. То в чому власне може бути проблема?
А
проблема в тому, що ми втрачаємо авторитет в учнів. В нас (педагогів,
наставників, вихователів, батьків) з’явилось багато конкурентів в боротьбі за
увагу юнацької аудиторії. Поки ми намагаємось
щось донести дітям – їх увага повністю прикута до тих, хто цілком вміє володіти
аудиторію. Поговоріть з дитиною. Хто її надихає та що.
Тож
чому дитина не слухає вчителя та батьків, проте якийсь незнайомець її мотивує
та надихає? Чому дитина сприймає поради блогерів, цитує їх, використовуючи
цитати, лексику, жарти та починає вважати це своєю власною думкою? Просто ці
люди вміють привертати увагу широкого загалу. Вони працюють на аудиторію. Вони
зацікавлені в аудиторії.
Поки
ми розмірковуємо – то поступово втрачаємо нашу аудиторію. Наших учнів. Та
можливість вплинути та навчити. Їм просто не цікаво з нами. Все. Який би не був
хороший та важливий матеріал, якщо він не цікаво надається – дитина не буде
його сприймати.
Але
ми люди розумні та не впадаємо у відчай.
Завжди є вихід з ситуації. Можна просто повчитись. Поспостерігати. Проаналізувати. Як артист жанру стенап працює з аудиторією? Як блогер ілюструє свій матеріал відео та ефектами? Як людина приваблює підписників в соціальних мережах? Якщо узагальнити, то можна побачити наступні моменти.
Завжди є вихід з ситуації. Можна просто повчитись. Поспостерігати. Проаналізувати. Як артист жанру стенап працює з аудиторією? Як блогер ілюструє свій матеріал відео та ефектами? Як людина приваблює підписників в соціальних мережах? Якщо узагальнити, то можна побачити наступні моменти.
·
Власний приклад або історія успіху.
Люди
прагнуть бачити як інша людина досягла певного успіху. Прагнуть бачити не лише
результат, а і те, як людина до нього йшла. Які невдачі переживала, як з них
виходила, які висновки робила. На уроках ми часто наводимо як приклад історичні
постаті світових лідерів тощо. Проте для учня, якщо чесно, не дуже цікаво слухати
про якихось далеких, а часто і невідомих йому людей. Учню цікаво почути приклад
з життя реального, з тієї буденності в якій він сам існує. Історію з життя
педагога, про людей, які живуть поруч. Не обов’язково розповідати особисте,
можна навести приклад з життя друзів чи знайомих. Без імен та адрес звісно)) Дітям цікаво тоді, коли
почуте викликає у них емоцію. Коли вони можуть провести паралель із власним
життям – «якщо він зміг, то зможу і я».
·
Взаємодія з аудиторією.
Залученість – один із самих головних факторів, які дозволяють стати успішним. І блогери і актори стендапу активно користуються цим правилом. Урок не має бути грою одного актора – потрібна взаємодія. Спитати думку, пожартувати, обіграти наявність в класі певних предметів прив’язавши їх до теми уроку. Це «висмикне» дитину з її думок та забезпечить її увагу.
Взаємодія з аудиторією.
Залученість – один із самих головних факторів, які дозволяють стати успішним. І блогери і актори стендапу активно користуються цим правилом. Урок не має бути грою одного актора – потрібна взаємодія. Спитати думку, пожартувати, обіграти наявність в класі певних предметів прив’язавши їх до теми уроку. Це «висмикне» дитину з її думок та забезпечить її увагу.
Мистецтво індивідуальності.
Чому певних педагогів учні добре пам’ятають на ім’я та по батькові, а інші роками існують в їх свідомості як професійна функція: «хімічка», «фізрук» тощо? Тут вся справа в індивідуальності та харизмі. Можна таким чудовим народитись, а можна розвинути себе як певний бренд. Ваш урок – це відображення вашої самобутності, так як ви не буде викладати предмет ніхто інший. Робіть це із задоволенням. Кайфуйте самі від своєї діяльності. І діти захочуть приходити до вас ще і ще. Тому що такого Вчителя як Ви більше немає ніде.
Чому певних педагогів учні добре пам’ятають на ім’я та по батькові, а інші роками існують в їх свідомості як професійна функція: «хімічка», «фізрук» тощо? Тут вся справа в індивідуальності та харизмі. Можна таким чудовим народитись, а можна розвинути себе як певний бренд. Ваш урок – це відображення вашої самобутності, так як ви не буде викладати предмет ніхто інший. Робіть це із задоволенням. Кайфуйте самі від своєї діяльності. І діти захочуть приходити до вас ще і ще. Тому що такого Вчителя як Ви більше немає ніде.
·
Імпровізація.
Якщо не вийшов план А – вийде план Б. Ми живемо в умовах, що постійно
змінюються. Важко розпланувати все, передбачити реакції учнів та фактори які
від нас незалежать. Щоб не нервувати якщо «валиться» план уроку – навчиться
імпровізації. Відчувайте аудиторію, коригуйте матеріал під неї. Краще виходить
не те, що заплановано, а те, що доречно.
·
Візуалізація та ефекти. Жодного блогера не будуть переглядати та слухати, якщо він просто дивиться в камеру та щось говорить. Не будуть слухати і педагога. Вдало проілюстрований матеріал (відеорядом, емоціями, зміною діяльності) завжди викликає цікавість та бажання дізнатись ще.
Візуалізація та ефекти. Жодного блогера не будуть переглядати та слухати, якщо він просто дивиться в камеру та щось говорить. Не будуть слухати і педагога. Вдало проілюстрований матеріал (відеорядом, емоціями, зміною діяльності) завжди викликає цікавість та бажання дізнатись ще.
Насправді
все дуже просто. Ви є на уроці. Ви виступаєте перед живою публікою. Ви її
відчуваєте? Учні – це енергія. Учні – це стихія. Ви вмієте її розуміти? Ви
вмієте нею керувати?..
Часто,
щоб зрозуміти – потрібно лише уважно прислухатись. Питання лише одне: особисто
вам потрібна ця аудиторія? Якщо так – ви знайдете способи заволодіти її увагою.
І тоді самі отримаєте задоволення та натхнення. Енергія аудиторії стане вашим
особистим каталізатором та натхненням. Коли цікаво учням – то це цікаво і
вчителю. Тож дайте дітям емоцію!
Погоджуюсь!
ВідповістиВидалитиДякую за Вашу оцінку ❤️
ВидалитиПідписуюсь під кожним словом...
ВідповістиВидалитиДякую, рада, що вас зацікавило 😀
ВидалитиДуже вдячна за такі поради,які допоможуть мені,вчителю з минулого століття,співпрацювати з сучасними дітьми.
ВідповістиВидалитиІ вам дякую велике за співпрацю та небайдужість до наших вихованців 😀❤️
ВидалитиДуже цікаво.
ВідповістиВидалитиВзаємодія - дуже важлива в навчальному процесі, а щоб взаємодія вчителя і учнів відбулася треба змінюватися, розвиватися, креативити. Сьогодні остаточно вирішила вести ще й власний блог!
ВідповістиВидалитиДумаю Ваші учні будуть із цікавістю спростерігати за дописами у блозі улюбленого педагога 🤗
ВидалитиБлагодарю за такой ценный материал. Да, таких учителей помнят и любят.
ВідповістиВидалитиДякую за Ваш відгук! 🤗
ВидалитиГарна стаття. Дякую! Я вже знаю з якого завдання( емоційного) я розпочну урок.
ВідповістиВидалитиДякую, приємно, що мій допис став вам корисним 😀
ВидалитиЦілком погоджуюсь, слушно. Обов'язково
ВідповістиВидалитипораджу вчителям.
Дякую, приємно, що матеріал вас зацікавив 🤗
ВідповістиВидалитиА я вже "згоріла", частенько не можу дати ту емоцію, хоча ще років 3 тому таких проблем не мала
ВідповістиВидалити